Többet adózik, aki többet autózik
Az autósok közterheit a megtett kilométerekkel, vagyis a valós úthasználattal arányosítaná.
Olyan adórendszert szeretnének bevezetni Kalifornia államban, ami az autósok közterheit a megtett kilométerekkel, vagyis a valós úthasználattal arányosítaná. A kezdeményezés még kísérleti, tesztfázisban jár, de a projekt tapasztalatai, információi értékes információkat adhatnak a közlekedési szabályok alkotóinak világszerte.
Kaliforniában jelenleg a klasszikus módon szedik be az útdíjat, a karbantartáshoz szükséges anyagi forrást beépítették az üzemanyagárakba. Így mindenki, aki tankol, az finanszírozza is az utakat. Ahogy nő a fogyasztás és az úthasználat, úgy nő a bevétel is. Ez a rendszer eddig jól működött, csakhogy megjelent egy autótípus, ami kikerült ebből a körből.
Kalifornia élen jár az elektromos átállásban, 1,2 millió autó fut már az állam útjain belső égésű motor nélkül, ami komoly léket ütött az adóbevételekbe. Ezek a kocsik ugyanis az átlagosnál nagyobb tömegükkel ugyanúgy terhelik az utakat, mint a benzinesek, de az útadóba nem szállnak be.
/ Bővebben a vezess. hu-n olvashatnak /