MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Ugratni is tud a Ford új elektromos terepjárója

Ugratni is tud a Ford új elektromos terepjárója

hvg.hu

A Ford F-150 különleges új verziója tulajdonképpen nem más, mint egy elektromos Raptor.

A Ford az elmúlt évben az Egyesült Államokban több, mint 700 ezer F-sorozatú kocsit adott el, ami azt jelenti, hogy ez a méretes pickup negyvenkettedik éve változatlanul az USA legkelendőbb új személyautója. Nem haszonjárműve, hanem személyautója, melyet arrafelé a kialakítását meghazudtoló módon rengetegen normál városi közlekedésre használnak.

És amennyiben a pickup szektorra szorítkozunk, akkor az F-széria immár negyvenhetedik éve veretlen az amerikai piacon.

A legnagyobb mennyiségben értékesített kivitel az F-150-es, melynek tizennegyedik generációs verziójából a közelmúltban volt szerencsénk kipróbálni egy kicsit hibrid és nagyon biturbó V6-ost példányt, és amelynek tisztán elektromos Lightning kiviteléből most érkezett egy különleges újdonság.

A keresztségben F-150 Lightning Switchgear nevet kapott koncepcióautó tulajdonképpen nem más, mint egy elektromos hajtásláncú F-150 Raptor.

A Ford Performance és az RTR által készített pickup elsősorban kiszélesített karosszériájáról, megemelt és megerősített futóművéről, illetve 18 colos felnikre szerelt 37 colos Nitto Ridge Grappler terepgumijairól ismerszik meg.



Az utasterében öt Recaro kagylóülést és extra merevítéseket felvonultató, Fox lengéscsillapítós F-150 Lightning Switchgear 28-34 centiméteres hasmagassággal és 33 centiméteres rugóúttal rendelkezik, így akár hatalmasakat is lehet ugratni a 3,2 tonnás monstrummal.

Az 588 lóerős teljesítményű, illetve 1050 Nm nyomatékú különelegesség menetteljesítményei egyelőre ismeretlenek, az akkumulátor 131 kWh kapacitású. Viszonyításképp, a Tesla Cybertruckban 123 kWh-s, a Hummer EV-ben pedig 230 kW-s telep található.