Üzemanyagcellás kisáruszállító a láthatáron
Ez a Renault Master nagyon más lesz mint a többi.
A Renault már többször is kijelentette, hogy lesz a Masterből hidrogéncellás változat, de egészen mostanáig egy kicsit bizonytalanságba burkolózott ez a történet. Ezúttal azonban részletes technikai adatok derültek ki az újdonságról és a francia gyártó egy szériagyártás közeli példányról tett közzé fotókat. Ezek alapján elmondható, hogy a Renault Master H2-Tech kiköpött olyan, mint az utcán flangáló változatok, maximum a fényezés lett egy kissé kevésbé szokványos. Lényeges különbség ugyanakkor, hogy a hidrogéncellás változat teteje egy kissé magasabb, mivel oda kerültek a hidrogénüzemanyag tartályok.
A Hyviával közösen kifejlesztett hidrogéncellás Master 12 köbméteres raktérrel rendelkezik. A járművet 30 kW teljesítményű üzemanyagcellával, valamint 4 darab hidrogéntartállyal szerelték fel, amelyek összesen 6 kilogramm hidrogén tárolására alkalmasak. A furgon hajtáslánca az üzemanyagcellák által termelt és a regeneratív fékezés által keletkező áramot a 33 kWh-os kapacitású akkumulátorban tárolja el. A Master H2-Tech hatótávja lényegesen nagyobb, mint mondjuk az elektromos társáé, ugyanis egy feltöltéssel akár 500 kilométert is meg tud tenni.
A francia gyártó szerint napjainkban a hidrogéncellás technológia ideális lehet a könnyű teherbírású járművek számára, ugyanis nagy hatótávot tesznek lehetővé, de közben a nagy raksúlyról sem kell lemondani az akkumulátorok súlya miatt. A Renault Master H2-Tech gyártása 2022-ben indul és szükséges töltőoszlopokat a Hyvia fogja biztosítani a járműhöz. Ezek segítségével a hidrogéncellás Masterek mindössze 5 perc alatt feltölthetők.
A Hyvia és a Renault további prototípusok bemutatását tervezi. Várhatóan érkezni fog egy nagyobb, 19 köbméteres raktérrel rendelkező változat is, amely 250 kilométert tud majd megtenni egyetlen feltöltéssel, de tervbe van véve egy 15 személyes városi kisbusz elkészítése is. A Master Citybus H2-Tech 300 kilométeres hatótávval készülhet a közeljövőben.