Vadonatúj orrkialakítás, fejlett vezetőtámogató rendszer, új hajtáslánc
Megújult a Volkswagen Tiguan.
Az alábbi adatok az észak-amerikai modellre vonatkoznak, amelynek néhány órával korábban tartották a premierjét, mint az európaiét; amint az utóbbi részletei elérhetők, frissítjük cikkünket. Képeink már az európai modellt ábrázolják.
LED-es fényszórókkal keretezett, szélesebb hűtőmaszkkal teremt optikai kapcsolatot – a Touareggel és az észak-amerikai Atlas Cross Sport modellel – a megújult Volkswagen Tiguan. Az autó orrát az új Volkswagen-logó díszíti, alatta átrajzolt lökhárítót találunk. Hátul középre került a Tiguan felirat, az összkerékhajtású modelleken megújult a 4Motion embléma. A képet új rajzolatú keréktárcsák teszik teljessé.
Az utastérben megjelent a digitális kezelőfelületű multifunkciós kormánykerék, új az automata klímaberendezés vezérlő panelje, amelyen nem csak a gombok, de a befúvás erejét és a hőfokot szabályozó csúszkák is érintésérzékenyek. A légkondi panelje alatt USB C-töltőportok találhatók.
Az új Tiguan megkapja a cégcsoport harmadik generációs infotainment-rendszerét , amely nem csak természetes beszédhanggal vezérelhető, de egyszerre több telefon csatlakoztatását is támogatja, illetve vezeték nélküli telefonintegrációt is kínál. Alapfelszerelés lesz a konfigurálható virtuális műszeregység, felszereltségi szinttől függően 8 vagy 10,25 colos méretben.
A hajtáslánc-kínálatról egyelőre annyi Európában is releváns információnk van, hogy lesz egy 320 lóerős Tiguan R sportverzió (képeinken ez látható), valamint egy 245 lóerős plug-in hibrid variáns.
A vezetőtámogató rendszerek terén új az akár 210 km/óráig aktív félautonóm (sebességet és irányt tartó) technológia. Ennek működése során a vezetőnek a kormánykeréken kell nyugtatnia a kezét; ennek ellenőrzését érintésérzékelő volánnal oldotta meg a Volkswagen. Az adaptív tempomatot is továbbfejlesztették, működését a sebességkorlátozásokat, városhatárokat, kereszteződéseket és körforgalmakat jelző táblák, valamint navigációs információk segítik.