Zöld rendszámos pickup – még nagyobb nyomaték
Az új Ford Ranger minden korábbinál nagyobb nyomatékkal kecsegtet.
A Ford a közelmúltban kezdte meg a Ranger új generációjának forgalmazását és most megérkezett a népszerű pickup első plugin hibrid kivitele.
Az európai piacra szánt újdonság egy villanymotorral kiegészített 2,3 literes benzinmotorra épül. A részletes specifikációk egyelőre ismeretlenek, mindenesetre a gyártó azt ígéri, hogy a PHEV verzió minden korábbinál nagyobb nyomatékot biztosít.
Az akkumulátor kapacitását és töltési teljesítményét sem fedték fel, de annyit elárultak, hogy a 3,5 tonnás vontatási képességű, összkerék-hajtású zöld rendszámos Ranger egy töltéssel több, mint 45 kilométert képes megtenni elektromos módban.
A plugin hibrid Ford Ranger sorozatgyártása 2024 végén kezdődik meg, az első példányokat 2025 elején vehetik majd át a megrendelők.
Egyelőre nem tudni, hogy a Volkswagen kínál-e majd hasonló változatot a Rangerre épülő és szintén Dél-Afrikában gyártott testvérmodellből, az Amarokból.
A Ford Ranger hagyományos hajtásláncú 170-240 lóerős változatait cikkünk írásakor 12,8-18,5 millió forintos nettó áron jegyzik Magyarországon. A típus kőkemény terepes verziójáról, a Ranger Raptorról készített részletes tesztünk itt olvasható.