A kommunizmus hatalma, autóba öntve
Cél, hogy a vastag pénztárcájú kínaiak hazai járműre is elkölthessék a vagyonukat.
Gazdagnak, befolyásosnak lenni már nem bűn Kínában, és a hazai ipar, élén az Első Autógyárral évek óta azon igyekszik, hogy a vastag pénztárcájú kínaiak hazai járműre is elkölthessék a vagyonukat. Olyan járműre, amely méretével is kifejezi gazdája lehetőségeit.
Egyértelműen ezt a célt szolgálja a nemrég bemutatott E-HS9 nevű luxusterepjáró. Az a szögletes batár egyértelműen olyan autók ellenfelének készült, amilyen mondjuk az Audi Q7, a Cadillac Escalade vagy a Mercedes GLS. Az 5,2 méter hosszú, 3,11 méteres tengelytávú, 2,01 méter széles és 1,73 méter magas, igény szerint négy-, öt-, vagy hétszemélyes belső térrel kínált gép ráadásul példamutatásra is alkalmas, hiszen tökéletesen tiszta üzemű, elektromos hajtásláncot tartalmaz.
Az óriási testet két villanymotor hajtja, kiviteltől függő teljesítménnyel. Az alapváltozatba két 218 lóerős motor kerül, az egyik az első, a másik a hátsó kerekeket hajtja, a csúcsmodellben viszont 350 lóerős motor kerül hátra. Ez utóbbi kombinációval 4 másodpercen belül gyorsulhat a típus százra, annak ellenére, hogy a 92,4 kWh-s akkucsomaggal együtt nyilván bőven két tonna feletti lehet a tömege. Az 500 km-es hatótáv is elég optimistán hangzik, de az NEDC-ciklus szerint akár meg is lehet, bár a valódi hatótáv-érték valószínűleg inkább 3-assal kezdődő háromjegyű szám lehet.
Az E-HS9 már egyértelműen nem úgy próbál ijesztő lenni, ahogy a funkcionárius-autóként ismert L5 változatok, legalábbis erre utal, hogy a fekete fényezés és a múltidéző forma helyett kétszínű festéssel, és kifejezetten korszerű formatervvel kényezteti majdani vásárlóit.
Egy csomó adat még nem nyilvános, így az sem derült ki, hogy mennyiért vesztegetik majd az elektromos terepjárót. Arra viszont simán megvan az esély, hogy a Hongqi lesz az első, amely drága luxusterepjárót kínál tisztán elektromos hajtással, ami Kínán kívül is érdekessé tehetné.