Az autógyárak között elsőként négynapos munkahetet vezet be a Lamborghini
A ledolgozott munkanapok csökkentése nem járt együtt a fizetés csökkentésével.
Az európai autógyárak között elsőként rövidített, négynapos munkahetet vezet be a szakszervezetekkel létrejött megállapodás alapján a Lamborghini olasz sportkocsigyártó vállalat. A Volkswagen csoporthoz tartozó vállalatnál a két műszakos és az egy műszakos munkarendben dolgozó alkalmazottak egymást váltó öt- és négynapos munkahetekben dolgoznak majd. Így évente 22 nappal csökken a ledolgozott napok száma.
A megállapodás 2100 alkalmazottat érint és rendelkezik egyúttal 500 új alkalmazott felvételéről, valamint teljesítményprémium megemeléséről is. A szakszervezet történelminek nevezte a négynapos munkahét bevezetését, kiemelten azért, mert a munkaidő csökkentése nem járt együtt a bér csökkentésével, sőt emelést is sikerült elérniük. A vezérelv a „kevesebbet, de jobban dolgozni” volt.
Négynapos munkahetet Olaszországban az olasz–francia EssilorLuxottica, a világ legnagyobb szemüveggyártója vezette be elsőként, de a szakszervezetekkel kötött megállapodás keretében még kísérleti formában. Az alkalmazottaknak 20 négynapos munkahete lesz egy évben, a többi pedig ötnapos.
Az EssilorLuxottica olyan márkákat tudhat magáénak, mint a Michael Kors, a Chanel, a Burberry, a Versace vagy a Dolce and Gabbana.