Az új Teslák kormánya valóságos próbatétel
A „Yoke" néven emlegetett kormány egyértelműen a versenyautókból átvett ötlet.
A Tesla az év elején mutatta meg a frissített Model S-t, amelyben nem csak apróságok újultak meg, hanem a kabintérből hiányoznak teljesen az irányjelzők, vagy az ablakmosó bajuszkapcsolója is.
A legnagyobb újdonság mégis a "Yoke" néven emlegetett kormány, ami egyértelműen a versenyautókból átvett ötlet. A legfrissebb Teslák tulajdonosai már el is kezdték megosztani tapasztalataikat arról, hogy mennyire nehéz megszokni ezt a fajta kormányt.
A legnagyobb probléma, hogy míg egy F1-es autóban a kormány nagyjából egy teljes fordulatot tud tenni, addig a Teslában nem ezt alkalmazták, hanem a hagyományos, akár három teljes fordulatot. Mindez nagyon megnehezíti a legegyszerűbb bekanyarodást is, mert nehéz átfogni a kormányon, ami egy kör alakú kormánykerék esetében nem jelent problémát.
A videókban azt hangsúlyozzák, hogy elég sokáig tart, mire megszokja valaki az új rendszert. Hasonló nehézség az irányjelző-nélküliség is, ahol a görgő melletti kis területet kell megnyomni az indexeléshez.
Az ablaktörlőt, amit szintén hagyományosan egy bajuszkapcsolóval kell működtetni, alapvetően az Autopilot irányítja, de ha valaki be akarja kapcsolni, akkor a kormány „szarv” mellett van egy kis rész, amit meg kell nyomni. Könnyedén a törléshez, és erősebben, ha azt akarjuk, hogy ablakmosót is spricceljen a szélvédőre.