Döntő az ár
Elsősorban ár alapján választanak elektronikai eszközt a magyarok.
A márka csak közepesen meghatározó szempont, míg a dizájn, vagyis a kinézet szinte alig – ez derül ki az Euronics belső kutatásából. A cég saját dolgozói körében mérte fel a magyarok elektronikai cikkekkel kapcsolatos vásárlási szokásait. A felmérés eredményeiből az is kiderült, hogy milyen elektronikai termékeket keresnek leginkább a magyar vásárlók.
Az Euronics szerint a háztartási kisgépek között a legkeresettebb a porszívó, amelyet a mikrohullámú sütő és a kávéfőző követ. Ezután sorrendben a vasaló, vízforraló, kenyérpirító, majd a mixer-turmix-robotgép trió, végül a szendvics- és gofrisütő következik. A hűtőszekrények kategóriájában az alulfagyasztós termékek a legnépszerűbbek, a második helyen a különálló fagyasztószekrény/fagyasztóláda áll, amit a felülfagyasztós hűtőszekrények csoportja követ.
A beépíthető háztartási gépeknél a sütő, főzőlap, valamint a mosogatógép a vásárlók által leggyakrabban keresett termék, míg a szárítógép, fagyasztószekrény és kávéfőző esetében az inkább nem beépíthető verziókat keresik.
A kutatás szerint az ár továbbra is minden esetben a legmeghatározóbb kérdés a döntés meghozatalalakor, amit a termék funkciója és a megbízható márka követ.
Ez utóbbi minden kategória esetében csak közepesen fontos, a dizájn pedig általában elenyésző mértékben járul hozzá a végleges döntéshez – leginkább a hűtőszekrényeknél és a háztartási kisgépeknél fontos szempont.