Egy életen át a Daihatsuval
A Toyota konszernhez tartozó japán kisautó-márka újfajta koncepciókat mutat a Japan Mobility Show kiállításon.
A Toyota konszernhez tartozó kisautó-specialista Daihatsu mérnökeinek vannak saját ötletei, a legújabb az, hogy valamikor a jövőben – épp közeledik az elektromos átállás, ami remek alkalmat ad erre – teljesen moduláris alapra helyezi át a miniautó-kínálatát, és itt nem csak a jármű vázáról vagy technikájáról van szó, hanem a kiegészítőkről. Egyszerű- vagy mátrix-LED-fényszóró, rádió vagy érintőképernyős fejegység, 2 vagy több hangszóró – a márkán belül uniformizált kapcsolatok miatt ez bármikor, minimális szereléssel végrehajtható, és a nem biztonsági szempontból fontos alkatrészeknél akár a tulajdonos által is.
A me:MO nevű miniautó például egy egész életen át képes elkísérni a tulajdonosát, és ehhez minimális erőforrásokat vesz igénybe. A karosszéria hossza 2955 mm, szélessége 1475 mm, magassága 1590 mm, ehhez 1985 mm-es tengelytávolság tartozik. Az utastérben 3 ülőhely található, a többi leginkább tárolóhely, hiszen az akkumulátor és a hajtás leginkább a padlóban rejtőzik.
Az Osanpo egy terepjáró roadster, amely a lehető legnagyobb szabadságot nyújtja használójának, egyrészt a magas építés miatt messzebb jut, mint egy normál személyautó, a tető hiánya miatt pedig olyan érzése lehet az utasnak, mintha a természetben sétálna. A karosszéria hossza 3395 mm, szélessége 1475 mm, magassága 1330 mm és 2440 mm a tengelytávolság. Uniform néven fut a mini haszonjármű, amelynek rögtön 2 változatát is elkészítették, van bulldogfülkés Truck és a hagyományos felépítésű Cargo – a karosszéria mindkét esetben 3395 mm hosszú és 1475 mm széles, a tengelytávolság a Truck esetén 1900 mm, a Cargo-nál 2450 mm. A haszonjárműveknél a teljesítményleadásra is képes fedélzeti töltő jóvoltából lehetőség van akár mobil bolt üzemeltetésére is. A haszonjárművekből vették át a könnyen takarítható utas- és csomagtér ötletét, amely
A szélességből látszik, hogy a Me:MO, az Osanpo és a Uniform Truck és Uniform Cargo ugyanazt a műszaki alapot használja, annak is két hosszúságú változatát – leszámítva a tengelytávolságban lévő pár centis eltérést. A hajtómotorról, az akkumulátorról a Daihatsu nem közölt információt, ahogy azt se tudjuk, túljut-e a tanulmány-stádiumon az egységesített, moduláris villanyautó.