MENÜ
2024. november 25.
Katalin
Elektromos pickup a Nikolától

Elektromos pickup a Nikolától

totalcar.hu

A Nikola is beszáll a platós villanyautók piacára.

A Tesla Cybertruck, a GM már beharangozott új GMC Hummer modellje, a Ford és az Amazon által támogatott Rivian és a Bollinger után a hidrogén-hajtású és elektromos teherautókkal kapcsolatos ígéreteiről ismert Nikola is bemutatott egy villamos hajtású pickupot.

A Badger elnevezésű gép külsőre nem nagyon lóg ki a ma kapható pickupok közül, és az adatok alapján akár jó is lehet. Egyelőre annyi egyértelmű, hogy ez a jármű is az amerikai teljes méretű pickupok mezőnyét gazdagítja. Ennek megfelelően nem kis darab, a hossza 5,9 méter, a szélessége 2,16 méter, a magassága pedig 1,85 méter, így egy kicsivel hosszabb és szélesebb, de alacsonyabb a Chevrolet Silverado 1500-asnál.

Az elektromos hajtásrendszer állandó teljesítménye 461 lóerő, a maximális teljesítménye pedig 919 lóerő lesz, és a tisztán elektromos változatba 160 kWh-s akkucsomagot építenek, ami elvben 480 km körüli hatótávhoz lesz elég a gyáriak szerint. Emellett terveznek egy üzemanyagcellás változatot is, ahol kisebb lesz az akkumulátor, viszont a hidrogénnel működő hatótáv-növelővel elvileg 960 km-t is megtehet a jármű utántöltés nélkül.

A Badger nem teljesen önálló konstrukció: egy másik, még meg nem nevezett gyártóval együtt állítják majd elő, és ahogy a Nikola közleménye fogalmaz, hivatalosan elismert gyárból, jóváhagyott alkatrészek felhasználásával készül majd. Azok után, hogy az európai Nikola gyártást az Iveco segítségével szervezik éppen, valamint tudván a GM és a Ford is dolgozik a saját villany-pickupján, a legvalószínűbb partnernek a Fiat-Chrysler tűnik.

Ez olyan szempontból egy újabb tipikus Nikola ígéret, hogy konkrét határidőket nemigen tartalmaz. Egyedül azt lehet tudni, hogy élő bemutatót a szeptemberi Nikola World rendezvényre terveznek. Emellett egyelőre árat sem mondtak, azaz hiába látszik a Badger ígéretesnek, egyelőre képtelenség felmérni, hogy lesz-e esélye komolyabb szeletet kihasítani az elektromos pickupok piacából, amely ma ugyan még nem létezik, de az évtized közepére kifejezetten zsúfolttá válhat, ha minden lehetséges szereplő tartja magát az ígéreteihez.