Gyorsvasút, ahol az utasok extra oxigént kapnak
Tibet első gyorsvasútja olyan magasan van, hogy az utasoknak extra oxigén kell.
Tibetben átadták a tartomány első gyorsvasútját, ami olyan magasan van, hogy az utasoknak extra oxigénre van szükségük a szerelvényen, írja a CNN, ami egy videót is közölt a vonat első útjáról.
A tibeti tartományi központot, Lhászát Nyingcsi városával összekötő 435 kilométeres vasútvonal elkészültével a kínai szárazföld mind a 31 tartományi szintű régiója számára lehetővé vált a nagysebességű vonatközlekedés.
Tibetben nem volt könnyű feladat nagysebességű vasutat építeni, az útvonal mintegy 90 százaléka 3000 méternél magasabban van a tengerszint felett. 121 hídon és 47 alagúton haladnak át a vonatok, 5,6 milliárd dollárt (1700 milliárd forint) költöttek a vonal megépítésére.
A nagy magasságban közlekedő Fuxing vonatok automatikus oxigénellátó rendszerekkel vannak felszerelve, amelyek az oxigénszintet valamivel magasabban tartják, mint a légkörben található átlagos szint. A vonatok ablakai pedig speciális üvegréteggel vannak ellátva, amelyet úgy terveztek, hogy ellenálljon a régióban tapasztalható magas UV-szintnek.
A vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel haladnak – ez jóval alacsonyabb, mint a Kína más hasonló vonalain megszokott 350 km/h maximális sebesség. Jelenleg közel 40 ezer kilométernyi gyorsvasútvonal szeli át az országot, összekötve Kína összes nagy megavárosi klaszterét. A hálózat várhatóan 70 ezer kilométerre bővül 2035-re.