Idén is az Apple a világ legértékesebb márkája
A listán szereplő márkák értéke jelentős mértékben csökkent a tavalyihoz képest.
Idén is az Apple áll a legértékesebb világmárkáit felsorakoztató BrandZ 2023-as Top 100 listáján – közölte a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat szerdán. A listán szereplő márkák értéke jelentős mértékben csökkent a tavalyihoz képest, de még annál is nagyobb mértékben növekedtek a koronavírus-járvány előtti évhez viszonyítva.
A száz legértékesebb márka összértéke jelenleg 6900 milliárd dollár, ami húsz százalékkal, vagyis 1700 milliárd dollárral kevesebb, mint 2022-ben. A járvány előtti, 2019-es szinthez képest azonban 47 százalékkal nőtt az értékük.
A lista első három helyezettje az Apple, a Google és a Microsoft lett.
Az Apple értéke a tavaly év végi adatok alapján 880,455 milliárd dollár, ami a járvány előtti 2019-hez képest 185 százalékos növekedés, de elmarad az egy évvel korábbi 947,062 milliárd dollártól.
A Google a 2021-es 819,573 milliárd dollár után tavaly 578 milliárd dollárt tudott felmutatni, ami 87 százalékos értékemelkedés 2019-hez képest.
A Microsoft 99 százalékkal 502 milliárd dollárra növelte márkaértékét a járvány előtti évhez képest.
Az Amazon 2019-ben még az első helyen trónolt, mára azonban csak a negyedik helyet tudta megszerezni a ranglistán 468,7 milliárd dolláros értékével. Ez 48,6 százalékkal haladja meg a 2019-es értéket.
Ötödik helyen 191,109 milliárddal az amerikai McDonald's végzett. A rangsorban ezután az ugyancsak amerikai Visa jön 169,092 milliárddal, a kínai Tencent 141,020 milliárddal, a francia Louis Vuitton 124,822 milliárddal, az amerikai MasterCard 110,631 milliárddal és a Coca-Cola 106,109 milliárddal.
A visszaesés csak látszólagos
Az összesített értékekben való visszaesés 2022-höz képest valójában a márkák hosszú távú növekedési trendjének folytatását mutatják, ami a 2008-as globális pénzügyi válságot követően indult el, és egészen a járvány kezdetéig, 2020-ig tartott – idézi a közlemény Martin Guerrieriát, a Kantar BrandZ vezetőjét.
Azok a márkák, amelyek folyamatosan erős fogyasztói kapcsolatok kialakításába fektetnek, sokkal jobb helyzetben vannak a mai gyorsan változó körülmények között – tette hozzá.