Jön az új Nissan X-Trail
A várakozások helyesnek bizonyultak, a Nissan bemutatta az új, közepes méretű SUV modelljét.
A márka elsősorban az amerikai piacra koncentrál, (ne feledjük, az ott Rogue-nak hívott típus a kategóriájának harmadik legnépszerűbb képviselője) ezért az Európának szánt X-Trail részleteit nem tisztázták. De a hajtáslánc kivételével nagy eltérésekre nem számítunk, így már soroljuk is az adatokat.
Minimálisan csökkentek a méretek: 53 mm-rel alacsonyabb, 43 mm-rel rövidebb az újdonság, a tengelytáv nagyjából 3 mm-t zsugorodott. Az ügyes térkihasználást mutatja a hátsó sor tágassága: nagyjából 2 centivel bővebb fej- és lábtér várja az utasokat. Elbúcsúzhatunk a csúsztatható hátsó sortól és a harmadik üléssortól, a csomagtartó alapállásban 7 százalékkal kisebb, míg lehajtott ülésekkel 6 százalékkal nagyobb a kifutó változatnál. Ha az elszállítható csomagok mennyiségét tartjuk egy autó legfontosabb ismérvének, akkor a Honda CR-V és a Toyota RAV4 is megelőzi a Nissan Rogue-t.
Miközben a térkínálat a családi használatot támogatja, a kormánymű közvetlenebbre váltott áttétellel, a futómű keményebb szilentblokkokkal és átdolgozott hátsó kialakítással igyekszik a vezetni szerető sofőrök kedvében járni.
A központi kijelző mérete 8 vagy 9 col lehet, természetesen tudja az elvárható telefonos integrációt. Az öt hüvelykes műszerfali kijelző 7-esre nőtt, de létezik egy 12,3 hüvelykes, teljesen digitális kivitele is. A színes HUD is egészen méretes, 10,8 colos.
Felszereltség tekintetében olyan tételek várják a vevőket, mint az elektromos csomagtérajtó, a panorámatető, vagy a bőrülések, de vezeték nélküli töltő, Bose hangrendszer, ProPilot Assist nevű vezetéstámogató csomag, valamint 18 vagy 19 colos felnik is választhatók a Nissanhoz.
A Vehicle Motion Control nevű rendszer a terepes képességek mellett a kanyarvételre is kifejti jótékony hatását, ehhez a hajtás erősségét kerekenként külön szabályozza.
Már említettük, hogy a japánok csak az Egyesült Államokba szánt hajtásláncról árultak el részleteket: a 2,5-literes PR25DD kódjelű szívó négyhengeres, illetve a hozzá csatlakoztatott CVT váltó nem tipikusan Európának szánt párosítás. A 245 Nm-es és 181 lóerős egység létezik elsőkerékhajtású kivitelben is, mindenesetre nagyobb utánfutókkal nem lesz kompatibilis.