Tam_Bau
MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Lajvér Biztosítási Alkusz Kft.: függetlenség és növekedés

Lajvér Biztosítási Alkusz Kft.: függetlenség és növekedés

Takács Zsuzsa • fotó: Kapfinger András

Egy változó szakma, mely a bizalomra épül.

A biztosítási szakma speciális tudást és az ügyfelek részéről teljes bizalmat követel. A Lajvér Biztosítási Alkusz Kft. 1994-ben, az elsők között alakult meg független szolgáltatóként, a folyamatos fejlődés során ma már 1 milliárd díjú szerződésállományt kezelnek, többezer ügyfél bízza rájuk biztosítási szerződését, ami csaknem 20 ezer előszerződést jelent. Ügyvezetője és szakmai vezetője ifj. Greiling Mihály, aki az Év Tolna Megyei Vállalkozója díjat vehette át. A céget édesapja és édasanyja indította és alapozta meg, a munkatársak jórésze is évtizedek óta dolgozik a vállalkozásnál, mely szálkai székhellyel működik, és irodát működtet Szekszárdon és Pakson.


– A kezdetektől biztosítási termékek összevetésével, a legmegfelelőbb kiválasztásával, valamint kárrendezésben való szakszerű közreműködéssel foglalkozott a vállalkozás. Akkor még teljes újdonságnak számított ez a függetlenség, ma már sokkal elterjedtebb – mondja a cégvezető. – A múltunk ugyanakkor előnyt is jelent, munkatársaink szakmai előélete, és a széleskörű biztosítási kapcsolatrendszer segít abban, hogy a legmegfelelőbb biztosítást találjuk meg partnereink számára.

– Milyen biztosításokat kínálnak és kiknek?
– Ügyfeleink között hazai és nemzetközi gazdasági élet kiemelkedő szereplői is megtalálhatók, továbbá önkormányzatok, közüzemek és repülőklubok is kapcsolatban állnak velünk. Szakterületeink közé tartozik a speciális nagyvagyon- illetve felelősségbiztosításoktól kezdve a mezőgazdasági és légi jármű biztosításokon át a személybiztosításokig. Minden megbízást igyekszünk teljesíteni, évente több ezer új biztosítást kötünk, jelenleg is többezer elégedett ügyfelünk van, minden évben nő a cégünk.

– Mennyiben változott az évek alatt ez a szakma?
– Nagyon komoly digitalizáció zajlott le, ezt a folyamatot gyorsított a járványhelyzet, de jellemző, hogy új termékeket hoznak létre a biztosítók. Például egy lakásbiztosítás már nemcsak a lakás belső felszereléseiről szól, már lehet biztosítani a kerti növényeket, kerti bútorokat, kerékpárokat is. Az internetes keresés és biztosítás kötés elsősorban a fiatalabbaknál jellemző, ám azt tapasztaljuk, hogy nem könnyű laikusként a legjobb biztosítást kiválasztani. Általában akkor keresnek minket, vagy térnek vissza sokan, ha valami baj van, és utólag derül ki, hogy nem a megfelelőt választották. A legfontosabb az alapos szaktudás és a bizalom. Bizalmi kapcsolatban állunk az ügyféllel, aki ránk bízza a vagyonát, ezt kell megvédenünk. A felelősség határozza meg a munkánkat.

– Fiatalon lépett erre a pályára. Mi motiválta?
– Elsősorban szüleim példája. A Corvinus Egyetemen vezetés és szervezés szakon, kontrolling szakirányon végeztem, de mindenképpen haza akartam térni. 2010-től dolgozom a vállalkozásnál, az ügyvezetés mellett 2014-től a szakmai vezetést is átvettem. Szeretem ezt a munkát, saját ügyfélköröm van, ez frissen tart, segíteni tudok a kollégáknak és a döntéshozatalban is segít. Ugyanilyen fontos a családi háttér, feleségem dr. Greiling-Bodri Zsófia, három gyermekünk van, öt, három és egy évesek. A szakmai ambíciók, tervek mellett ez teljesíti ki az életem.

– Mit jelent Önnek az Év Tolna Megyei Vállalkozója díj?
– Komoly megtiszteltetésnek tartom, mert egy vállalkozói közösség ítélte oda, és elsősorban a munkánkat értékelik ezzel. Büszke vagyok rá, ez az egész kollektívának, az elmúlt 25-30 évnek az elismerése.