Négy villanymotor hajtja
Hamarosan megkezdődhet a Nissan első villanymotoros platós kisteherautójának a fejlesztése.
Az Európában is kapható Navara helyett a nagyobb Titan kaphat először elektromos hajtásláncot, Ahelyett azonban, hogy a Leaffel szerzett tapasztalatokat hasznosítanák, külső forrásból készülnek beszerezni a komponenseket, írja a Bloomberg.
A donor a Hercules nevű start-up vállalkozás Alpha nevű e-truckja lehet. Ez az egyébként szintén bevezetés előtt álló modell kerekenként egy-egy villanymotort alkalmaz. Ezek összteljesítménye eléri az 1014 lóerőt, ami négy másodperc alatt rántja 60 mérföld/órára (96 km/óra) a nehéz teherjárművet; a végsebesség 193 km/óra.
Hiába van jelentős villanyautós gyakorlata, a hírek szerint mégsem házon belül fejlesztené első elektromos pickupját a Nissan.
Nem is ez teszi különlegessé a Hercules Alphát (és ezek szerint talán a Nissan Titan EV-t is), hanem az, hogy a négy villanymotor egymástól független vezérlésével akár egy helyben meg tud majd fordulni az autó, mint egy lánctalpas. A hatótávolság valahol 480 kilométer fölött lesz, vagy nyáron még több, hiszen a platóra napelemes fedelet szerelnek.
Az ügy igazi csattanója azonban az, hogy a 2018-ban alapított start up eddigi egyetlen képén, amit az Alpháról közölt, egy közepes alapossággal átrajzolt Nissan Titan látható. Ez két dolgot jelenthet: vagy eleve együttműködésben gondolkodtak, vagy a Nissan úgy döntött, szerzői jogi per helyett megállapodást köt velük.