Nem lesz öthengeres Golf
A wolfsburgiak kacérkodtak az öthengeres Golf gondolatával, de az ingolstadtiak közbeszóltak.
Már a hetes Golfból is teszteltek egy öthengeres verziót, de az akkori 420 lóerős prototípus nem jutott el a gyártásig; ha az Audin múlik, akkor a nyolcas Golfból sem lesz öthengeres.
Egyre több keresnivalójuk van a hot hatchre vágyóknak a Volkswagen szalonjaiban. A Golfból már egy jó ideje nem csak a tradicionálisnak tekinthető GTi gyarapítja a sportos modellek sorát, hanem annál erősebb verziók is érkeznek a kompakt Volkswagenből, a hibrid sportverzióként (GTE) is kapható hetedik generáció legerősebb modellje (Golf R) háromszáztíz lóerőig merészkedett. Egy belső anyag kiszivárgása óta tudható, hogy a friss nyolcadik generáció legerősebbje szintén az R jelű variáns lesz, az elődhöz hasonlóan kétliteres négyhengeres TSI motor kerül az orrba várhatóan 330 lóerővel, ám eredetileg több hengerről álmodoztak a Volkswagennél.
A Golf R tervezésekor felvetődött az ötlet, hogy kölcsönkérik az Auditól a 2,5 literes öthengeres TFSI blokkot, az ingolstadtiak viszont nem álltak kötélnek. Az RS3 és az RS Q3 erőforrása ugyan különösebb átalakítás nélkül passzolt volna az Audi A3 műszaki rokonának tekinthető Golfba, de akkor fennállt volna a veszély, hogy kanibalizálja egymást a két sportmodell. Ha nem konkurenciáról van szó, az Audi egyáltalán nem irigy az öthengeres motorjára. Az Ausztriában készülő KTM X-Bow 2012 óta használja az Audi 2,5 literes motorját, amivel 3,9 másodperc alatt ugrik százra a 800 kilós sportkocsi, de a holland Donkervoort is az öthengeres motorra voksolt.