Német mintára filléres bérletekkel utazhatunk?
„E lépés hatására nagyon sokan térnek át az autóhasználatról a közösségi közlekedésre."
A magyar kormány megvizsgálja, hogy német példára be lehet-e vezetni Magyarországon kedvezményes bérleteket a helyi és regionális közösségi közlekedésben – mondta Palkovics László Berlinben.
A technológiai és ipari tárca vezetője Volker Wissing közlekedési és digitális infrastruktúráért felelős német szövetségi miniszterrel folytatott megbeszélése után nyilatkozott a közmédiának. Kiemelte, hogy a német kormány „bölcs döntéseket” hozott, amikor a magyar megoldáshoz hasonlóan korlátozta az üzemanyagok árát az energiaválság közepén.
Ezen kívül ők bevezették az úgynevezett kilenceurós bérlet intézményét is, amely „hatalmas sikert” ért el. A nyáron, a június és augusztusi közti időszakra havonta kilenc euróba (3600 forintba) kerülő bérlet a helyi közlekedési vállalatok járatai mellett a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain is érvényes.
Palkovics László azt mondta: e lépés hatására nagyon sokan térnek át az autóhasználatról a közösségi közlekedésre, ezért
EZT A MEGOLDÁST A MAGYAR KORMÁNY IS MEGVIZSGÁLJA, ÉS HAMAROSAN DÖNTÉST IS HOZ AZ ÜGYBEN.
A miniszter a magyar-német kormányzati együttműködésről szólva hangsúlyozta, hogy Magyarország és Németország gazdasága és politikája is „összefügg”, ezért az együttműködés a következő időszakban is „nagyon fontos kényszerűség lesz, de ez egy jó fajta kényszerűség”.
Palkovics László az MTI közlése szerint arról is beszélt, hogy nagyon sok közös ügye van a két országnak, hiszen a járműipar és a közlekedés mindkét országban kiemelt iparág, és a magyarországi autógyártás jelentős részben éppen Németországhoz kapcsolódik. Ismertette azt is, hogy tárgyaltak az ágazatot a közeljövőben meghatározó technológiákról, így az elektromos és a hidrogénalapú meghajtási technológiáról, és a szintetikus üzemanyagok témájáról is.
Hozzátette: a magyar és a német kormány egyetért abban, hogy a politikai döntéshozatalban a „technológiai semlegesség” elvét kell érvényesíteni, vagyis meg kell adni a lehetőséget minden országnak, hogy eldöntse, melyik úton indul el. Az biztos, hogy a környezeti terhelés és a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindegyik megoldásnál fontos szempont, „de ne határozzuk meg előre, hogy melyik az egyetlen jó irány” – mondta Palkovics László.