Olasz segítséggel készít villanybiciklit az Audi
Az Audi autói nem olcsók - hát ez a bringa sem lett az.
Az Audi még 2021-ben mutatta be az RS Q E-tron nevű elektromos szörnyeteget, amellyel aztán a legutóbbi két Dakar-ralin is rajthoz álltak. Egy 680 lóerős rendszerteljesítményű, két villanymotorral hajtott, de hatótávnövelőként – tehát hajtást közvetlenül nem biztosítóként – kétliteres turbós benzines versenyautóról van szó, amelyet aztán olyan klasszisok terelgettek, mint Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel és Matthias Ekström. Most ebből a kocsiból merítettek inspirációt, de egy egészen másik műfajban kamatoztatták azt.
Bemutatták ugyanis az Audi Electric Mountain Bike Powered by Fantic e-bike-ot, azaz egy elektromos rásegítéssel is ellátott mountain bike-ot. A bringát az olasz Fantic motorkerékpár-gyártóval közösen készítik. Az alapot egy könnyű alumíniumváz adja, ebbe építették be a 36 voltos, 720 wattórás Fantic Integra akkumulátorcsomagot, amely egy 250 wattos, 90 newtonméter nyomatékú elektromotort lát el energiával. Négyféle szintű rásegítés közül lehet választani. Az Eco a legjobb hatásfok elérésére törekszik, a Tour enyhébb villanyos segítséget jelent, a Sport jelentősebbet, míg a Boost a legerősebbet, főleg komolyabb emelkedők leküzdéséhez. A sebességet és az aksi állapotát a kormányon lévő digitális kijelző mutatja.
Vázból háromféle méretűt, S-es, M-est és L-est lehet választani, a futóműalkatrészeket az Öhlins szállítja, az első villa RXF38, 180 milliméteres rugóúttal, a hátsó rugóstag TTX 22M. Az IN.CA.S tárcsafék elöl 220, hátul 203 milliméteres. Váltóból tizenkét sebességes SRAM GX Eagle-t választottak, a Mavic E-Deemax felnikre pedig Vittoria e-Mazza, valamint e-Martello gumit szereltek.
Az Audi bringája persze nem olcsó: 8900 eurót kérnek érte, ami átszámolva bő 3,4 millió forint. Ennyiért azért már elég frankó használt A4-eseket is lehet venni – de természetesen nem ugyanaz a célközönség.