Ötszáz lóerő a Hiluxban
Szó sincs róla, hogy összebútorozott volna a Toyota a Mercedes-Benzzel,.
Érdekes öszvér az AMG motoros Hilux
Létezik ugyan a Toyota (avagy Lexus) V8-asával is Hilux, de nem utcai, hiszen a Tereprali világkupán induló versenyautókba szerelnek ekkora motort, szóval utcai verziót sosem gyártottak belőlük. Quentin Boylan, egy dél-afrikai Hilux-tulajdonos úgy tűnik megirigyelte a 8 hengert. A Colt & Toyota Spares autóalkatrész üzlet tulajdonosa a saját pickupjában bizony lecserélte a 2,8 literes eredeti motort, persze csak azután nyúlt hozzá, hogy egy karambol után amúgy is javítani kellett az autót.
4 henger helyett 8
A csere pikantériája, hogy a Mercedes házi tuningrészlegének, az AMG-nek az első saját fejlesztésű V8-asára, a 2007-ben bemutatott M 156-osra esett a választása. A 6,2 literes, kézzel épített szívómotor a Hiluxban több mint 500 lóerős, ami durván a két és félszerese az eredeti Toyota motor teljesítményének, a maximális nyomatéka pedig 630 Nm, ami még a dakaros versenyautóénál is több.
Persze nem volt olcsó mulatság az átépítés, ugyanis csak a MoTec M150 motorvezérlő elektronika több mint 3000 dollárba került, ám így az erőforrás minden paramétere szabadon állítható, és az elektromos „drive by wire” gázpedállal is könnyebb volt összehangolni a V8-ast. „Azért építettem meg ezt az autót, mert a szenvedélyem az egyedi járművek építése, és ehhez a japán modellek jelentik a legjobb alapot”- nyilatkozta Quentin a Cars.co.za-nak.
Nem volt olcsó mulatság az átépítés
Az egyébként a hétköznapi „járós” autónak és vontatásra is használt V8-as Hiluxban nem az AMG hétfokozatú automata váltója, hanem a Toyota eredeti hatfokozatúja küldi az erőt a kerekekhez, az ugyanis a tulajdonos szerint finomabban működik és minden további nélkül bírja a sokkal nagyobb nyomatékot. Igaz, ennek érdekében néhány módosításra is szükség volt.
Nem csak a motor, de a piros féknyergek is az AMG polcairól származnak.
A kagylóülések viszont egy kis hot hatch-ből kerültek be a Hiluxba. Enyhe ültetést is kapott a pickup, illetve 20 colos felniket. de a fekete küszöbök, a bukócső és a platófedél is jól mutatnak a fehér pickupon. Ami persze az átalakítás után azért kicsit veszített a munkagép hangulatból. Az utastérben alcantara burkolatú kormánnyal, ajtópanellel és középkonzollal nemesítették a platóst, ami egyébként most eladó, mert egy még erősebbet építene a tulaj, de azt nem árulta el, hogy mennyi pénzt kér az AMG-Hiluxért.