Pilótaengedély nélkül lehet repülni az egyszemélyes légi járművel, ha ultra könnyű
Jövő év augusztusától az első tulajdonosok már szabadon repkedhetnek saját légi szállítóeszközükkel.
A Dragon RotorX eVTOL-ja a korábban bemutatott Jetson One-hoz nagyon hasonló szerkezetű és működésű légi jármű, csak egy fokkal talán még egyszerűbb: összesen csak egy személy szállítására alkalmas, 20 perc a menetideje egy feltöltéssel, nyolc rotorral működik, amelyeket 16 kW-os motorok hajtanak és joystickkal irányítható, kivéve a leszállás idején, amit automata üzemmódban is végre tud hajtani. A Szövetségi Légügyi Hivatal besorolása szerint a jármű még éppen hogy befér az ultrakönnyű kategóriába, így nem szükséges engedély a használatához.
A meghatározás szerint az ultrakönnyű légi eszközök közé sorolhatóak azok a járművek, amelyek sebessége nem haladja meg az 55 csomót, azaz 101,9 km/h-át, a súlya pedig 115 kilogrammnál kevesebb üres állapotban. A RotorX maximális tempója kicsivel több 100 km/h-nál és nem is túl nehéz, köszönhetően a rendkívül egyszerű struktúrájának. A könnyű szerkezet hátránya, hogy nem bír el túl nagy terhet, ezért a pilóta súlya sem haladhatja meg a 113 kilogrammot, valamint a jármű spártai kialakítása sem feltétlenül nyújtja a legnagyobb védelmet, bár a gyártócég olyan elemeket (például ejtőernyőt) is pakolt az eszközbe, ami segíti a pilóta védelmét baj esetén.
A jármű már előrendelhető 100 000 dollárért (37,8 millió forintért) és a kiszállítást jövőre kezdi meg a Dragon. Az Egyesült Államokban nem szükséges pilótaengedély a RotorX-szel való repüléshez, de azért bizonyos szabályok vonatkoznak a használatára: többek között kötelező a zsúfolt területeket elkerülni vele és nem lehet utast szállítani rajta, bár erre úgysem lenne elég hely a járművön. A RotorX a megrendelőkhöz készlet formájában érkezik, vagyis maguknak kell majd összeállítaniuk, de a biztonság kedvéért a cég lehetővé teszi a telephelyükön való közös összeszerelést és a működtetéséhez szükséges tréninget is.