Ranger a luxuskategóriában
Az új Ranger Platinum az európai piac legkelendőbb, új generációs pickup-kínálatának csúcsmodellje.
Az autó exkluzív külső elemei még hatásosabbá varázsolják a Ranger eddig is karakteres dizájnját, és mindez tökéletesen passzol a stílusos és modern, bőrkárpitozású kabinhoz.
A Ford 240 lóerős, 3,0 literes V6-os turbódízel motorját és hajtásláncát kifejezetten arra tervezték, hogy simán és erőlködés nélkül mozgassa az autót, kimagasló forgatónyomatéka pedig akár 3500 kg vontatmánnyal is magabiztosan megbirkózik.3
“A Ford Ranger mindig is a teljesítmény, a sokoldalúság és a használati érték etalonjának számított a pickup-szegmensben, mostantól pedig a luxus terén is mércét állít. A káprázatos Platinum változat azokat a vásárlókat szólítja meg, akik számára vonzó a csúcskategóriás személyautók komfortja és technológiája, de emellé olyan keménységet és produktivitást is elvárnak, ami miatt a Ranger már hosszú ideje piacvezetőnek számít Európában,” vélekedett Hans Schep, a Ford Pro európai vezérigazgatója.
Magyarországon a vásárlók a jövő hónaptól megrendelhetik a Ranger Platinumot; az új modell gyártása a tervek szerint 2023 áprilisában kezdődik, és nyár végén már az első darabok kiszállítása is megtörténik.
A Ranger Platinum kizárólag ötüléses, duplakabinos változatban kapható, és az autót Ford 3,0 literes, V6-os, 240 lóerős és 600 Nm forgatónyomatékú turbódízele hajtja; ez ugyanaz az erőforrás, ami az észak-amerikai kínálat számos luxus SUV-modellje és az F-150 pickup kínálatában is szerepel. A vonóerőt a Ranger új, elektronikus vezérlésű összkerékhajtási rendszere juttatja el a kerekekhez a Ford tízfokozatú, adaptív kapcsolású automata sebességváltóján keresztül, amelynek rögzítési pontjait újratervezték, hogy még tovább csökkenjen a zaj és a rezgés.
Ennek eredményeképpen a motor a körülményektől függetlenül kifinomultan, készségesen és magabiztosan reagál a gázparancsra, és az autó akár 3500 kilogrammot is vontathat ráfutófékes utánfutón. A jármű ugyanolyan kimagasló tömegű rakomány szállítására képes, mint a többi Ranger, így hasznos teherbírása meghaladja az egy tonnát.4
A Ranger Platinum külső kialakítása során a dizájnerek tovább finomították a Ranger-család erőteljes és funkcionális stílusát. Az új modellváltozat a Wildtrak kivitelre épül, ami Európában a kifutó Ranger értékesítésének 60 százalékát adta.
A Ranger Platinum ütős megjelenését az egyedi hűtőrács és az új selyemfényű krómfelületek alapozzák meg; a látványt új, 20 colos, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsák és csillogó ébenfekete felületek teszik teljessé. A prémium megoldások közt olyan elemeket találunk, mint a puhán záródó platóhátfal, a sötétített üvegezés, vagy a mátrix LED fényszórókba épített jellegzetes nappali menetvilágítás. Az alapáras tetősínek céltudatos megjelenéssel és extra praktikummal ruházzák fel az autót.
A luxushangulatú, bőrrel kárpitozott utastér számos intelligens technológiát rejt, amelyeket arra terveztek, hogy kellemesebbé tegyék az életet. A vezető és az első utas prémium minőségű perforált bőrrel borított, 10 irányban állítható, hűthető és fűthető ülésben utazik, amit stílusos, kontrasztos varrás díszít. A pazar enteriőrt nyitott pórusú sötét juharfa betétek egészítik ki, és a kabinban kifinomult belső világítás teremt melengető hangulatot.
A hi-tech cockpitban két 12 colos képernyőt találunk; egy digitális műszeregységet, valamint egy álló formátumú érintőképernyőt, amiről a Ford nagy teljesítményű SYNC 4A fedélzeti információs és szórakoztató rendszere5 is vezérelhető. A Ranger Platinum emellett alapfelszerelésként kapta meg a nyolc hangszórós B&O audiorendszert6 és a vezeték nélküli töltőtálcát is7. A stabil konnektivitásról a szintén alapáras FordPass Connect modem gondoskodik; ezen keresztül érkeznek a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítések is, folyamatosan biztosítva a legmodernebb funkciókat az autó tulajdonosának.
A Ranger Wildtrak vezetéssegítő rendszereinek átfogó kínálata mellett a Platinum változatban alapfelszereltség a Kiállássegítővel kiegészített Aktív Pakolóasszisztens8, a Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető rendszerrel és Vontatmány-felügyelettel kiegészített Holttérfigyelő, A Sávváltást Segítő rendszer, valamint a 360 fokos kamerarendszer is.
A Platinum kivitel jelenti a csúcsát a Ranger minden eddiginél szélesebb modellkínálatának, amelyből már kaphatók a nagy teljesítményű Raptor, a Wildtrak és a Limited változatok, és az európai vásárlók az XL és XLT kiviteleket is megrendelhetik; e két utóbbi modell felszereltségét kifejezetten a céges felhasználók igényeire szabta a Ford, hogy az autók kifogástalanul megfeleljenek az olyan területeken is, mint például az építőipar, az erdőgazdálkodás vagy a vészhelyzeti szolgálatok munkája.
A Ford Ranger 3,0 literes V6-os turbódízel motorral és tízfokozatú automata sebességváltóval szerelt változatának homologizált CO₂-kibocsátása 262-273 g/km (WLTP) homologizált üzemanyag-fogyasztása pedig 10,0-10,4 l/100 km (WLTP).
Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság WLTP mérés szerinti adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 EU direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.
Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Románia, Svédország Svájc és Törökország.
A vontató kapacitást behatárolja a vontatmány fajtája, a jármű konfigurációja, tartozékai, illetve az utasok száma.
A maximális teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függ. A konkrét járműre vonatkozó adatok az ajtóoszlopon található címkén szerepelnek.
Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.
Az itt rendelkezésre álló Qi vezeték nélküli töltés nem minden mobiltelefonnal kompatibilis.
A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek és korlátozások a Felhasználó Kézikönyvben.