Robotok az emberközpontú vendéglátásért
A vendéglátóiparban is megindult az emberek kiváltása robotokkal.
Egy Florida Keys-i üdülőhely, a Hawks Cay Resort robotokat állított szolgálatba, hivatalosan azért, hogy támogassa a dolgozókat, akik még több időt tudnak tölteni a vendégek kiszolgálásával. A beszerzett gépek közül négy takarít - ez annyira nem különleges - kettő viszont az étteremben szállítja az elkészült ételeket az asztalokhoz, majd vissza a koszos edényeket.
Az üdülőhely elnöke azt mondta, hogy szenvednek a Covid-19 miatt bevezetett protokolloktól és éppen azért bíznak időigényes feladatokat robotokra, hogy az emberek többet tudjanak foglalkozni a vendégekkel.
Két robot a vendégfolyosókat, és a rendezvénytermeket porszívózza, kettő pedig a hidegburkolatokat mossa fel. Ugyancsak két eszköz segíti a pincérek munkáját az étteremben.
A robotok mesterséges intelligenciával működnek, ismerik az épületek alaprajzát, nem ütköznek falakba, vagy más tárgyakba. A visszajelzések a vendégek részéről pozitívak - írja a Travel Daily.
A takarítóipart vélhetően hamarosan teljesen átalakítják a robotok, de mivel jelenleg a szektort is munkaerőhiány sújtja, nem biztos, hogy olyan fájdalmas lesz, mint sokan gondolják.