Sokat tud és messzire visz az elektromos pickup
Komoly menetdinamikát, jelentős hatótávolságot és praktikus variálhatóságot kínál.
Hirtelen felpörögtek az események a Fisker háza táján. Az Ocean szabadidőjármű után először a Ronin ötüléses kabrióval helyezte magát a figyelem középpontjába, majd most néhány alapadatot közölt az Alaska névre keresztelt elektromos platós kisteherautóról.
A 75 vagy 113 kW-os akkumulátorral rendelhető, ennek megfelelően 340-550 kilométeres hatótávolságot és 3,9 – 7,2 másodperc körül mozgó 0-96 km/óra gyorsulást kínáló Alaska olyan különleges szolgáltatásokkal hökkenti meg a világot, mint a világ legnagyobb pohártartója, a tetőkárpiton kialakított kalaptartó, a kifejezetten melós kesztyűkre tervezett tárolórendszer, vagy az első utasülés előtti íróasztal.
Mindezeken túl a világ legkönnyebb és legfenntarthatóbb elektromos pickupjának ígéri a 20-22 colos kerekekkel rendelhető, 5,3 méteres járművet – hogy pontosan mit értenek fenntarthatóságon, remélhetőleg kiderül a 2025 elejére időzített gyártásindítás előtt.
De akkor lássuk a címben beharangozott lényeget: az alaphelyzetben 1373 mm-es (4,5 láb hosszú) plató 2288 mm-re (7,5 lábra) bővíthető a hátsó ülések mögötti válaszfal leengedésével. Ennek a lemeznek a függőleges elmozdítását az akkucsomagok kialakítása tette lehetővé – hasonló megoldást alkalmaztak a szintén ígéretes, de egyelőre minden konkrétumot nélkülöző Pear városi crossover csomagtér-ajtajánál. Az eltűnő válaszfalra felülről védőlemez simul.
Ha ennél is hosszabb rakfelületre van szükségünk, lenyithatjuk a motoros mozgatású hátfalat, valamint eltakaríthatjuk az útból a hátsó üléssort. Ilyenkor az alaphelyzetnél több mint kétszer hosszabb, 2806 mm-es (9,2 láb) felületre rakodhatunk. Mindkét üléssort felhajtható elem óvja a sérülésektől. Ha ennyi hely sem elegendő a cuccainknak, az orrban hőszigetelt csomagtartót találunk, illetve nyilván vontatni is lehet majd az Alaskával, de ennek a részletei még nem ismertek.