Tam_Bau
MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Személyes banki ügyintézés helyett mobilapplikáció

Személyes banki ügyintézés helyett mobilapplikáció

penzcentrum.hu

Egyre több magyar fordít hátat a bankfiókoknak.

A magyar banki ügyfelek egyre inkább preferálják a mobilbanki ügyintézést, ez derül ki egy friss kutatásból. Ma már az ügyfelek kétharmada rendelkezik mobilapplikációval, és 58%-uk intézi pénzügyeit okostelefonon is. Az ügyfelek digitális képességét jelzi, hogy közel 80%-uk aktív mobilalkalmazás felhasználó, ami jelentősen meghaladja a piaci átlagot.

Ügyfeleit kérdezte meg online kutatás keretébenbankolási, ezen belül digitális bankolási szokásaikról és véleményükről a Gránit Bank. A kutatás eredménye a digitális bankolás iránti nyitottság folyamatos növekedését igazolja vissza: a megkérdezettek 72%-a nyitott arra, hogy okostelefonon igénybe vehető szolgáltatásokat használjon, 52%-uk kifejezetten figyeli, 44%-uk pedig szereti az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat. Az ügyfelek számára a kényelmi, innovatív szolgáltatások mellett rendkívül fontosak a költségek is.

A kutatásból az is kiderül, hogy a digitalizáció az ügyfelek értelmezésében azt jelenti, hogy a banki ügyeik minél szélesebb körét intézhetik online, papírmentesen. Az ügyfelek az internetbankon túl, a „jó” mobilapplikációt, a videóbankon keresztüli ügyintézés és az online hitelfelvétel lehetőségét is a digitális bankolás elvárt részének tekintik.

A digitális bankolás ma már alapszolgáltatás a magyar piacon, amit a felmérés eredménye is visszaigazol. A mobilapplikáció használata egyre inkább megközelíti a webes internetbank használati arányát. A reprezentatív banki mintában szereplők 64%-a rendelkezik aktív internetbank hozzáféréssel, és a válaszadók 58%-használ banki mobilalkalmazást.

A bank adatai szerint az ügyfelek közel 80%-a aktív eBank mobilapplikáció felhasználó, ami jelentősen meghaladja a szektor átlagát. A digitális megoldások preferálását pedig több, további tényadat is alátámasztja. 2022-ben a Babaváró kölcsönt igénylők 97%-a online vitte végig a teljes folyamatot, és a jelzáloghitel igénylők 96%-a is Digitális Ügyfélfiókon keresztül intézte a hitelfelvételt. Jelenleg az ügyfelek 90%-a indítja a számlanyitását digitális csatornán keresztül, azaz VideóBankon vagy Szelfivel.

Az applikáción keresztül az ügyfelek – a kutatás szerint – leginkább forint és deviza átutalási megbízásokat indítanak, de betétlekötéseiket is túlnyomórészt okostelefonjukon keresztül intézik: pl. a lakossági betétlekötések 90%-a eBankon keresztül történik. Az ügyfelek által gyakran használt, kedvelt funkció a mobilalkalmazásban elérhető kártyazárolás is, ami a bankkártya azonnali zárolását, majd egy érintéssel való feloldását teszi lehetővé, biztosítva azt, hogy a bankkártya csak akkor legyen aktív, amikor az ügyfél azt ténylegesen használni szeretni.