Terepkombi a Citroëntől
A név ismerős, a stílus ismerős, de a részletek ilyen kombinációban még nem álltak össze korábban.
A C4-esen bevezetett, extravagáns orrkialakítást az egykori CX formavezetését idéző sziluettel társították, és mindehhez az X modern jelentéstartalmát, azaz emelt hasmagasságot társítottak: így született meg a Citroën C5 X, amely egy világújdonsággal és sok ismert megoldással lép színre.
A világújdonság a Citroën Advanced Comfort aktív felfüggesztés, amely a már ismert pneumatikus ütközőkkel szerelt, de acélrugós felfüggesztést adaptív üzemmódválasztó funkcióval társítja. Három különböző üzemmód közül választhatunk; ezeket külön nem részletezi a Citroën, de nyilván a kényelmes, normál és sportos opciók állnak rendelkezésre. A komfortot matracfinomságú, eltérő keménységű rétegekből felépülő, speciális ülések teszik teljessé.
Az autó helykínálatára nem lehet panasz: a 4805 mm hosszú, 1865 mm széles, 1485 mm magas C5 X tengelytávja 2785 mm, a csomagtartó alaphelyzetben 545 literes. A hátsó üléseket síkba döntve 1640 literes üreget kapunk. A nyílás széles, a küszöb alacsony, az oldalfalak függőlegesek, a roló pedig a motorosan mozgatható hátsó ajtóval együtt csúszik fel.
A 19 colos, keskeny (tehát csekély gördülési ellenállású) abroncsokon álló autó dízelekkel nem, de benzines motorokkal elérhető lesz, a premierre mindenesetre egy 225 lóerős plug-in hibriddel érkezett. Ennek elektromos hatótávolsága 50 kilométer, zéró emissziójú üzemben akár 135 km/órával is haladhatunk.
Az utastérben nagy formátumú, színes head-up kijelzőt alkalmaztak, amihez 12 colos érintőképernyő, 4 darab USB C töltőaljzat, valamint felhő alapú, vezeték nélküli rendszerfrissítés társul.
A Citroën az év második felében kerülhet piacra.