Többet tud, de többe is kerül
A VW február végén leplezte a hazánkban minden további nélkül zöld rendszámozható Golf GTE-t.
A plugin hibrid hajtásláncú kompaktnak most az árára is fény derült. A magyar konfigurátorban egyelőre még nem elérhető újdonság német alapára 41 667 euró (14,7 millió forint), ami azt jelenti, hogy az új GTE mintegy 4 800 euróval (1,7 millió forint) kerül többe az elődjénél.
Az 1,7 literes szabványfogyasztású és kilométerenként 38 gramm CO2-t kibocsátó új Golf GTE "szíve" egy 1,4 literes 4 hengeres turbós benzinmotor, melynek 150 lóerős teljesítményéhez hozzájön még a villanymotor 113 lóereje.
A hatfokozatú duplakuplungos DSG automataváltóval szerelt GTE ugyanúgy 245 lóerős összteljesítményű, mint a hétfokozatú DSG-vel szerelt GTI, sőt, a 400 Nm-es nyomatéka 30 Nm-rel meghaladja a GTI hasonló értékét. Így aztán nem is csoda, hogy a 0-100-as sprintet alig 6,7 másodperc alatt tudja le, a végsebessége pedig 225 km/h.
Az akkumulátor 13 kWh kapacitású és mintegy 60 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé. Összehasonlításképp, a 204 lóerős és 350 Nm nyomatékú elődmodell e-hatótávja nem érte el az 50 kilométert.
Az általunk is alaposan letesztelt nyolcas Golfból létezik egy olcsóbb hibrid kivitel is: a 205 lóerős és 80 kilométeres e-hatótávú eHybrid változat német alapára 39 781 euró (14 millió forint forint).