Vajda Attila, a Vajda-Papír Csoport alapítója nem ismer lehetetlent
Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. tulajdonosa kis raktárból indította el vállalkozását.
Mára Európa legnagyobb és legmodernebb higiéniai papírgyárának a megépítésével és üzemeltetésével büszkélkedhet, több mint 30 országba exportálja termékeit. Vajda Attilával beszélgettünk.
– Elnyerte Tolna megyében Az Év Vállalkozója Díjat. Mit tart a Vajda-Papír Csoport eddigi legnagyobb eredményének?
– A díj nagy elismerés számomra, és az egész kollektívának, hiszen a munkatársaim lelkes és becsületes munkája nélkül nem fejlődhettünk volna a feleségemmel közösen indított családi vállalkozásból erős vállalatcsoporttá, amely Európa legnagyobb és legmodernebb higiéniai papírgyárát építette és működteti. Legnagyobb eredményünk Magyarország önellátásának biztosítása a higiéniai papírtermékek és a maszkgyártás területén, valamint a fejlesztésekhez szükséges finanszírozás megteremtése két sikeres kötvénykibocsátással. Mozgalmas év volt 2021 a vállalat életében: növeltük kapacitásainkat, munkahelyeket őriztünk meg és újakat hoztunk létre, új eszközöket szereztünk be, forrásokat vontunk be kötvénykibocsátással és megerősítettük régiós pozíciónkat, bővítettük az exporttevékenyégünket, már a világ több mint 30 országba exportálunk. Talán amire a legbüszkébbek vagyunk, hogy elkészült a Vajda-Papír dunaföldvári gyárbővítő beruházása, hamarosan a tesztüzem is megkezdődik. Eredményeinket a piac is elismeri, ezt bizonyítja a 2020-as 11 milliárdot meghaladó és a tavalyi 9,9 milliárd forintos sikeres kötvénykibocsátásunk az MNB kötvényprogramjában. Ráadásul az első ipari termelő vállalat a miénk, amelyik megjelent a zöldkötvény-piacon.
– Melyek a legfontosabb a tervek 2022-ben?
– Idén adjuk át a dunaföldvári gyárunk 16 milliárd forintból felépített második üzemét, és előkészítjük a harmadik gyáregységet megteremtő kapacitásbővítő beruházásunkat is. Újabb gyáregységünk révén a háromszorosára növeli alappapír gyártási kapacitásait a Vajda-Papír, és világszínvonalú alappapírgyártó-géppel biztosítjuk a vállalat további növekedését, úgyhogy a beruházásunk megtérül és többszáz munkahelyet őriz meg. A növekvő termelés mellett a környezetvédelem is egyre nagyobb hangsúlyt kap, növeljük az újrahasznosított anyagok arányát. A vállalatcsoportnak számos terve van, a cél a növekedés és a további országokban történő terjeszkedés, valamint az, hogy a Vajda-Papír továbbra is biztonságos és felelős munkaadó legyen, valamint inspiráló munkakörnyezetet tudjon biztosítani a munkavállalói számára. Büszke vagyok rá, és a munkatársaink is büszkék rá, hogy Tolna megye gazdasági szerepét is erősítjük azáltal, hogy szükség esetén a Vajda-Papír képes biztosítani Magyarország önellátását alapvető higiéniai papírtermékekből, és maszkokból egyaránt.
– Mi a Vajda-Papír sikerének titka?
– Az, hogy az idén 22 éves Vajda-Papír ma már a régió meghatározó papíripari szereplője, annak köszönhető, hogy ragaszkodunk a magas minőséghez, a versenyképes működéshez és árakhoz, valamint az erősebb környezetvédelmi termékjellemzőkhöz. A 2011-ben született Ooops! brand az egyik legismertebb higiéniai papírmárka a magyar fogyasztók körében, amely köré egy empatikus Ooops!-os közösség épült, akikre rendre számíthatunk a már hagyományosnak mondható jótékonysági kampányainkban. Hiszek abban, hogy ha a vásárlók látják a vállalat elkötelezett társadalmi felelősségvállalását, az erősíti a márkahűségüket is, mert szívesen tartanak velünk ezekben az akciókban, amire mi nagyon büszkék vagyunk. A társadalmi felelősségvállalásunk hosszú múltra tekint vissza, 2020-ban pedig megértünk rá, hogy szövetkezzünk a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal. Elindítottuk a „Ti mind hősök vagytok” kampányt, amelynek keretében vásárlóinkkal összefogva jelentős terméktámogatást nyújtottunk a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak és a Betegápoló Irgalmasrend intézményeinek. Az Ooops! márka gyártójaként 2021 júniusában a Magyar Máltai Szeretetszolgálat esélyteremtő gyerekprogramjait támogattuk, novemberben pedig több száz hátrányos helyzetű családot láttunk el országszerte egy évre elegendő higiéniai papírtermékkel. Szoros kapcsolat van a felelős üzleti magatartás és a jelentős mértékű vállalati profitnövekedés között, így a társadalmi felelősségvállalást különösen fontosnak tartom, évről évre egyre nagyobb hangsúlyt helyezünk rá a vállalat életében. Ez nemcsak a külvilág számára, hanem a cég saját kollégái felé is fontos jelzés, hiszen jó olyan cégnél dolgozni, amely a lehetőségeihez képest igyekszik segíteni másokon.
– Az utánpótlás képzését mivel támogatják?
– Jövőbe mutató terveink megvalósításához az utánpótlásképzésben is részt veszünk. Húsz év szünet után 2021 szeptemberében újraindult a papírgyártás és feldolgozás nappali szakképzése Magyarországon, ami az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és a Vajda-Papír együttműködése révén valósult meg. Most gyakorlati oktatást tartunk a dunaföldvári gyárunkban. A diákok láthatják, a vállalatnál folyamatosak a fejlesztések, vannak nyitott pozícióink, a dunaföldvári üzemben jelen pillanatban 4 gépkezelői, 6 targoncavezetői, 3 elektromos karbantartói és ugyancsak 3 gépkarbantartói állás várja a munkavállalókat. A munkalehetőségekről információk a Vajda-Papír honlapján, a Karrier aloldalon érhetők el.