2020 Év Autója a Peugeot (e-)208-as lett
Bár a Genfi Autószalon elmaradt idén, az egyik legfontosabb eseménye az év autója díj átadása nem.
Európai szempontból a legnagyobb hagyományú díj a Car of the Year, amelyet 1964 óta ítélnek oda. A döntést 60 zsűritag hozza meg, akik az egyes országok piaci súlyának megfelelő számban kapnak helyet. Magyarország két autós újságíróval van jelen a testületben.
Az idei ceremónia különlegessége, hogy az elmaradt kiállítás helyszínén, Genfben került sor rá, pedig a rendezvényt a koronavírus járvány miatt törölték a múlt héten. Mivel csak az 1000 főnél nagyobb rendezvényeket tiltotta be a svájci kormányzat, a díjátadót megtarthatták, ami így is meglehetősen szerény keretek között zajlott, lényegében csak az átadók és néhány ember jelenlétével.
A hét jelölt autó, amelyek a döntőbe jutottak a címért és, amelyek többségét már teszteltük is:
BMW 1-sorozat
Ford Puma
Peugeot 208, e-208
Porsche Taycan
Renault Clio
Tesla Model 3
Toyota Corolla
Az idei döntőben igen vegyes volt a mezőny. Két, csak elektromos hajtással létező autó, a Taycan, a Model 3 mellett két kisméretű autó, a Peugeot 208, a Renault Clio és két kompakt, a BMW 1-es és a Toyota Corolla szerepelt.
Mindenképpen a piaci trendektől eltérő, hogy összesen egyetlen SUV, egy szubkompakt járműa a Ford Puma volt ott a mezőnyben. Hozzá kell tenni azt is, hogy mára alig maradt olyan modell, amelyből nincs hibrid változat. Így a Clio, vagy a Puma is létezik plug-in hibirdként, akárcsak a Peugeot e-208, amely teljesen elektromos.
És a döntőben ezt az autót értékelték igen magasra a zsűritagok.
A győztes ugyanis a Peugeot (e-)208-as lett, amely 281 pontot kapott összesítésben a zsűritagoktól.
Emlékezetes az is, hogy tavaly holtverseny alakult ki, amikor a Jaguar I-Pace és a francia Alpine A110 azonos pontszámot szereztek, végül a szétlövést követően a Jaguar I-Pace lett a győztes.