A mai fiataloknak nincs szükségük alkoholra a bulizáshoz?
„Az egyik nagy trend, amit látunk, hogy a Z generáció tagjai nem isznak annyit."
Több kutatás bizonyítja már, hogy a felnőttkor kapujában álló legifjabb generáció tagjai egyre többször mondanak nemet az alkoholra, ami a szórakozóhelyek bevételeire is hatással van. A Z generációhoz tartozó, 1997 és 2012 között született fiatalok érezhetően kevesebbet isznak a koncerteken, és ez a kisebb szórakozóhelyek bevételeire is hatással van – írja a Billboard.
A tudományos élet és az alkoholfogyasztásra alapozó üzleti modellel működő helyek is észrevették ezt a tendenciát. Ty Schepis, a Texasi Állami Egyetem pszichológiaprofesszora 2020-ban készített egy tanulmányt, amely szerint a 18 és 22 év közötti egyetemisták 28%-a tartózkodott az alkoholtól 2018-ban, szemben a 2002-es 20%-kal. Eközben a túlzott alkoholfogyasztás ugyanebben a korosztályban ugyanebben az időszakban a felére csökkent.
A fogyasztás csökkenése fáj a kocsmáknak
Ez a tendencia hatással van a kocsmák, klubok forgalmára is: David Slutes, aki a 325 férőhelyes Club Congress nevű hely igazgatójaként dolgozik arizonai Tucsonban, az idősebb generációkhoz képest 25%-os csökkenést tapasztalt fogyasztásban az idősebb generációkhoz mérve. “A COVID-19 után minden a feje tetejére állt az élőzenés rendezvények világában.” – mondta Slutes a Billboardnak. “Nem voltunk biztosak benne, hogy miért ilyen rosszak a számok. Aztán mélyebbre merültünk, és minden olyan rendezvényen, amely a Z generáció közönséget célozta meg, alacsonyabb fogyasztást tapasztaltunk.”
Dayna Frank, egy minneapolisi koncertszervező cég vezetője ugyanezt a viselkedést figyelte meg.
“Az egyik nagy trend, amit látunk, hogy a Z generáció tagjai nem isznak annyit. Vagy marihuánatartalmú sütiket fogyasztanak, mielőtt eljönnek, vagy inkább egyszerűen józanul, a mentális egészségre összpontosítva kerülik az alkoholt” – nyilatkozta.
Más kisebb bulihelyek üzemeltetői is ezt tapasztalták, mint például Mikey Wheeler, az austini Mohawk ügyvezetője. Az alkoholeladások általános csökkenését már ők is észrevették ami szerinte “Még csak nem is csak a Z generációtól, hanem az idősebb közönségünktől is ered”.
Ezen a ponton pedig jöhet a kapitalizmus vastörvénye, aki képes megújulni, és megfelelni az új vásárlói szokásoknak, az talpon marad, a sörcsapokhoz görcsösen ragaszkodó helyek pedig lehúzhatják a rolót.