MENÜ
2024. november 28.
Stefánia

Eltemették a család öreg Suzukiját – egy vagyonba került

vezess.hu / Kováts Olivér

Eladni nem akarták, emiatt inkább eltemették – a szertartás milliós összegbe került.

A legtöbben használati tárgyként tekintenek az autóikra: az ő szemükben a funkciójuk kimerül annyiban, hogy eljutnak velük A-ból B-be, és ha arra kerül sor, mélyebb érzelmi kötelékek hiányában gond nélkül válnak meg tőlük. Velük kontrasztban ott állnak azok, akiknek az autóik ennél sokkal, de sokkal többet jelentenek – pláne ahogy múlik az idő –, szinte családtagként kezelik.

Az utóbbi szemléletet képviseli egy indiai család is, ugyanis 18 év után nem a roncstelepre vitték a Suzuki Wagon R+-t, hanem úgy döntöttek, megadják a módját annak, hogy lezárják az életükben ezt a hosszú periódust, és ünnepélyes keretek között váljanak meg autójuktól: az öreg Suzuki temetésén körülbelül 1500-an voltak jelen – írja az Oddity Central.

Több, ráadásul a Suzukinál számottevően értékesebb autó, köztük egy Audi is van a gudzsaráti Polara család tulajdonában, de ők azt vallják, a Wagon R+ hozta meg nekik a szerencsét. A csaknem két évtizedes hűséges, a családnak jólétet hozó szolgálatot szerették volna különleges módon megköszönni a parányi autónak, ezért került sor a különleges szertartásra.

A ceremónia során egy körülbelül 4,5 méteres gödröt ástak, amibe egy rögtönzött lejtőn gurították le a Suzukit. Mialatt hordozható hangszórokon keresztül szólt a zene, virágszirmokkal és színes füzérekkel borították be, majd egy zöld ruhával takarták le az autót. Ezután több rituálé következett, ezek részeként még szentélyt is állítottak a szerencsehozó autónak – az egész procedúra állítólag több mint 4500 dollárba került, ami a jelenlegi árfolyamon 1,8 millió forintnak felel meg.

Ami magát a típust illeti, a városi autó a Japánban hatályos kei car szabványok kimaximálásával készült el. 1993-ban kezdték el gyártani a Wagon R+-t, többek között az esztergomi Suzuki-üzemben is, és bár népszerűségéről a többmilliós példányszám is árulkodik, annak ellenére, hogy már a hatodik generációját tapossa, Európában hosszú ideje nem forgalmazzák.

Magyarországon leginkább az 1998-ban bemutatott második generációs változat, valamint annak 2003-as frissítése vált ismertté. Egyik előnye, hogy a mai napig százas nagyságrendben lehet válogatni az eladó példányok között a használtautó-piacon, ráadásul még racionálisnak mondható, néhány százezres értékben.