Kivonulhat a Volkswagen az orosz gázt használó országokból?
A sajtóinformáció szerint a korlátozás bevezetésére az egyre súlyosbodó chiphiány miatt volt szükség.
Újabb zavarok keletkeztek a szlovákiai ipar zászlóshajójánál, az autógyártásban, amelyek nyomán ideiglenes gyárleállások voltak, illetve fel kellett függeszteni bizonyos autófajták gyártását.
Szlovákiában a nagyszombati Stellantis, amely a Peugeot-Citroën ottani gyárát üzemeltei két napra leállította a termelés nagy részét, a pozsonyi Volkswagen-gyár pedig több napra csökkentette az SUV-k gyártását - derült ki a pozsonyi Új Szó cikkéből.
A Stellantis mintegy 4500 alkalmazottja két napon keresztül csökkentett munkaidőben dolgozott, és mindössze 65 százalékos fizetést kapott - vette át a helyi sajtó hírét a magyar hírportál. Mindeközben a Volkswagen felfüggesztette az SUV-k gyártását.
A sajtóinformáció szerint a korlátozás bevezetésére az egyre súlyosbodó chiphiány miatt volt szükség. Az autóipar Szlovákia legfontosabb ágazata, az alkatrészhiány pedig alapjaiban boríthatja fel a gyárak megszokott ütemterveit.
Súlyos fenyegetés
Gázhiány esetén a Volkswagen áthelyezheti a termelését Németországból és Kelet-Európából, Szlovákiából és Csehországból, amelyek az orosz gázellátástól függnek - derült ki egy korábbi hírből. Eladások tekintetében a Volkswagen szlovákiai üzeme a legnagyobb vállalkozás Szlovákiában.
Az autógyártó cég szóvivője szerint a termelést Délnyugat- vagy Észak-Európába helyeznék át, ahol jobb hozzáférés biztosított a cseppfolyósított gázhoz. A Volkswagen az LNG-terminálokkal rendelkező Portugáliában, Spanyolországban és Belgiumban is gyárt autókat.