MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Kosár helyett bevásárlórobot

Kosár helyett bevásárlórobot

agrarszektor.hu

Robogóit és háromkerekű kisautóit szeretik a legtöbben, de a Piaggio most egészen más modellel rukkolt elő.

Úgy gondolja, megérne az embereknek 100 ezer forintot, ha a bevásárló kosarat nem kellene cipelniük vagy azzal foglalkozniuk, hogy hol hagyták legutóbb.

 A robogóiról és motorjairól ismert olasz cég, Piaggio bejelentette, hogy már a mostani ünnepek alatt kapható lesz bevásárlórobotja, Gita - adta hírül a Qubit. Az eszköz követi a gazdáját, cipekedik helyette, áramvonalas olasz dizájnnal dicsekedhet, igaz, húsz kilónál is többet nyom, és körülbelül százezer forintnak megfelelő összegbe kerül.

Greg Lynn, az olasz cég tech-leányvállalatának vezérigazgatója szerint a fejlesztéskor azokra gondoltak, akik örömüket lelik egy kis sétában a környékbeli piacon, de nem szeretnek kosarakat cipelni, vagy azzal foglalkozni, hogy azt hol rakták le. A robot akár 35 kilométeres sebességre is képes lenne, és nagyjából húsz kilót képes cipelni, de biztonsági okokból végül 9,6 km/órás sebességre korlátozták a tempóját – ez még mindig gyorsabb, mint ahogy egy átlagos vásárló közlekedik a piacon. A kosárrobotot Bluetoothon keresztül lehet utasítani arra, hogy zenét játsszon le, vagy arra, hogy nyissa fel vagy zárja le a csomagterét. A követés pusztán a szenzorai révén is működik.


A fejlesztők szerint az, hogy Gita nem tud képeket készíteni, és nem rögzít GPS-koordinátákat, vonzóbbá teheti a felhasználók számára. Jeffrey Schnapp, a robotot fejlesztő Piaggio Fast Forward társalapítója szerint ez a robot ahelyett, hogy eltávolítaná egymástól az embereket, inkább közelebb hozza őket egymáshoz azzal, hogy megkönnyíti a közös sétát, miközben nem kell vele külön foglalkozni. Lynn arra számít, hogy a Gita nem a nagyvárosokban, hanem a kis falvakban fog leginkább hódítani. A százezer forintos árról úgy gondolja, hogy ha egy háztartás megengedhet magának egy második autót, a robotkosárra is sikerül majd félretenni elegendő pénzt. Kritikusai szerint viszont a Gita csúfos kudarcra van ítélve, hacsak a Piaggio nem képes valamilyen ipari felhasználásra optimalizálni. Egy sima kosárra ugyanis senki nem adna ki ennyi pénzt.