Peugeot 308-asból és Opel Astrából is lesz elektromos változat
Ezek a típusok egyelőre csak dugattyús motorral, illetve konnektoros hibrid hajtással mutatták be.
Eddig úgy nézett ki, hogy a Peugeot csoport kétféle szabvány padlólemeze közül csak a kisebb, CMP jelzésűre építenek elektromos autókat. A legújabb hírek szerint azonban 2023-ra az EMP2 padlólemezre is megérkeznek az első elektromos típusok.
Úgy hallani, ennek érdekében át kellett dolgozni az EMP2 autó-alapokat: az új változat neve, amelyben több a hely az akkumulátorok elhelyezésére, e-VMP lett, és elsőként a Peugeot 3008-as következő generációjában alkalmazzák majd, 2023-tól. Ám úgy tűnik, ez a platform-változat alkalmazható a régebbi modellekben is, így a DS 4, a Peugeot 308-as és az Opel Astra is elérhetővé válik tisztán elektromos autóként, durván két év múlva.
Ezek a típusok egyelőre csak dugattyús motorral, illetve konnektoros hibrid hajtással mutatták be – az Astrát kivéve, de az is megérkezik még az idén – ám a nyilatkozatok alapján a Stellantis sem szeretne lemaradni a villanyautó-versenyben, amely a VW ID.3 megjelenésével a kompakt kategóriában is megindult Európában.
A későbbiekben még jelentősebb verseny várható, hiszen a Renault is dolgozik a Mégane elektromos változatán, de jön a Cupra Born, és szintén a VW MEB platformján a Ford is piacra dobja saját elektromos modelljét.